Režiser: Igor Vuk Torbica
Dramaturginja: Katarina Pejovič
Scenograf: Branko Hojnik
Kostumografinja: Jelena Prokovič
Avtor glasbe: Drago Ivanuša
IGRAJO
Agaton Arsič, okrajni načelnik v pokoju: Peter Musevski
Proka Purič, občinski uradnik: Borut Veselko
Miča Stanimirovič: Aljoša Ternovšek
dr. Petrovič, odvetnik: Blaž Setnikar
Simka, Agatonova soproga: Darja Reichman
Tanasije Dimitrijevič, trgovec: Aljoša Koltak
Trifun Spasič, nezaposlen meščan: Andrej Murenc
Vida, Tanasijeva soproga: Lučka Počkaj
Gina, Prokova soproga: Pia Zemljič
Sarka, vdova: Barbara Medvešček
Danica: Liza Marija Grašič
Nušićeve komedije so bile pred leti stalnica tudi na slovenskih odrih, vendar je od zadnje uprizoritve minilo že kar nekaj časa. Njegove politične komedije (Gospa ministrica, Sumljiva oseba, Narodni poslanec) so danes prav tako aktualne kot pred več kot sto leti, ko so nastale, in prav zato se je Nušić kot najbolj znan srbski komediograf zapisal med nesporne klasike.
Pri iskanju aktualne in hkrati večne ter bridke komedije so se v Prešernovem gledališču Kranj s Slovenskim ljudskim gledališčem Celje odločili, da v režiji enega najbolj prodornih režiserjev mlade generacije Igorja Vuka Torbice uprizorijo Nušićeve Žalujoče ostale, ki na naših odrih niso bili velikokrat na sporedu; za razliko od drugih tudi ne gre za neposredno politično obarvano besedilo, a je na neki specifičen način izrazito »slovensko« oziroma slovenceljsko.
Mojster karakterne komedije Branislav Nušić je namreč svojo kritično ost usmeril v pokvarjeno, sprenevedavo in povampirjeno družbo oziroma družino, ki se po stričevem pogrebu zbere na njegovem domu in v kateri je vsak od tako imenovanih »sorodnikov« prepričan o tem, da je prav on neizpodbitno upravičen do dediščine, kar je v Sloveniji konec koncev postalo že nekakšen nacionalni »šport« oziroma arhetip, skozi katerega se zrcalijo moralna sprevrženost, pohlep, dvoličnost in lakomnost. Duhovite, strupene in večno aktualne Nušićeve igre o razkrinkavanju hipokrizije, laži in pohlepa zato ne razumemo zgolj kot lahkotne, sproščujoče in neobvezne komedije, ampak predvsem kot priložnost za radikalno kritiko in detekcijo družbene moralno-etične sprevrženosti, obenem pa tudi kot koncizen in neusmiljen prikaz vsakdanje človeške banalnosti in pritlehnosti.
Nušić je v Žalujočih ostalih izjemno natančno prikazal in predvsem razkrinkal naravo sprevrženih in lažnih odnosov v družini, ko maske sprenevedave malomeščanske srenje zaradi pohlepa začnejo padati in pred nami zazevata zgolj primitivizem in zvitost malega človeka in lokalnih oblastnikov.
Igor Vuk Torbica je diplomiral na Fakulteti dramskih umetnosti v Beogradu, kjer je prejel nagrado Huga Kleina za najboljšega študenta gledališke režije v generaciji. Od leta 2015 je asistent pri predmetu Gledališka režija in doktorand na isti akademiji. Že med študijem so beograjska gledališča njegove produkcije uvrščala na repertoar (Pokojnik Branislava Nušića, Bog masakra Jasmine Reza), osvajale so nagrade (študentski grand prix na Studio festu in grand prix na Nušićevih dnevih). Za magistrsko režijo je postavil na oder Don Juana v gledališču Toša Jovanović v Zrenjaninu. Prvi profesionalni projekt, Razbiti vrč, pa je režiral v Jugoslovanskem dramskem gledališču v Beogradu. Gre za predstavo, ki se je udeležila rekordnega števila festivalov in se predstavila širokemu občinstvu. Sledila je še odmevna režija Hinkemanna Ernsta Tollerja v Zagrebškem gledališču mladih. Kot režiserja ga najbolj zanima odkrivanje manj znanih klasik, ki jih revitalizira na svoj način.
Vstopnina: 13 € v predprodaji, 15 € na dan prireditve
GALERIJA ALGA Kristanov trg 1, 6310 Izola
e galerija@center-izola.si
m +386 (0)51 394 133
Ponedeljek – petek: 10.00 – 12.00 in 16.00 – 18.00
Sobota, nedelja in prazniki: zaprto
Art kino ODEON Izola
Ulica prekomorskih brigad 4, 6310 Izola
e info@odeon.si
m +386 (0)51 396 283
Pol ure pred projekcijo
Julij, avgust: zaprto
KULTURNI DOM IZOLA
Ulica oktobrske revolucije 1, 6310 Izola
Prodaja vstopnic uro pred začetkom predstave
Prijavite se na E-obvestila in bodite tako na tekočem z dogajanjem.