Poletne gledališke delavnice predstavljajo edinstveno priložnost pridobiti in dopolniti osnovno gledališko znanje. Mednarodno uveljavljeni domači in tuji mentorji posredujejo udeležencem svoje znanje in predvsem izkušnje. Udeleženci delavnic imajo tako priložnost ob delu in pogovorih skozi različne perspektive mentorjev na gledališče izoblikovati svojo suvereno gledališko podobo.
Vabljeni, vstopnine ni!
PROGRAM DELAVNIC:
I. PANTOMIMA IN ODRSKI GIB – delavnica neverbalnega gledališča (mentor: Michal Hecht, Češka)
Cilj delavnice je ozavestiti telo kot eno izmed igralčevih osnovnih izraznih sredstev. Udeleženci se bodo ukvarjali z različnimi principi in metodami izražanja govorice telesa. Seznanili se bodo z osnovami klasične in moderne pantomime, izraznega giba, osnovami akrobatike in odrskega boja. Skozi raziskovanje neverbalnega gledališča bomo izdelali zgodbo, razvili like in vse skupaj povezali v gledališko predstavo.
Delavnica bo potekala v angleškem jeziku, zahteva osnovni nivo znanja angleščine.
Michal Hecht je režiser, igralec, pantomimik, koreograf in animator. Izobraževal se je na najrazličnejših seminarjih in delavnicah neverbalnega gledališča na Češkem, Danskem in v Nemčiji. Kot koreograf redno gostuje v vseh večjih gledališčih. Kot scenarist in animator sodeluje s Češko in Finsko televizijo. Pripravlja in izvaja seminarje in delavnice neverbalnega gledališča na Češkem, Slovaškem, v Nemčiji, Finski, Nizozemski, Italiji in ZDA.
II. JAVNO! GLEDALIŠKE INTERVENCIJE V JAVNI PROSTOR (mentor: Jure Novak)
Vas kdaj mika, da bi se ustavili sredi ulice in zakričali? Se vam zdi, da imate rešitev, pa nihče ne posluša? Bi radi opozorili na kakšen problem, ki se mu javnost ne posveča dovolj?
Na delavnici bomo razvijali osebne družbeno politične komentarje in poglede udeležencev v gledališko-performativne nastope, ki jih bomo ob zaključku tudi izvedli. Gre za praktično spoznavanje sodobnih uprizoritvenih praks, od performance-arta, prek culture-jamminga in site-specific nastopov, do interaktivnih in družbenih uprizoritvenih del.
Nastopi bodo torej kar najbolj raznoliki: ulični protesti, individualne interakcije s turisti, subverzivne mini-inštalacije ali kaj tretjega.
Delavnica bo potekala v treh sklopih. V prvem, teoretičnem, bomo naredili kratek pregled zgodovine performance arta s predavanji in ogledi posnetkov. V drugem delu bomo razvijali in raziskovali izbrano družbeno, politično ali osebno problematiko. V zadnjem delu bomo razviti problem oblikovali v solo ali skupinski javni nastop oziroma poseg v javni prostor.
Jure Novak je gledališki režiser, performer, avtor in prevajalec. Do leta 2002 je študiral filozofijo in sociologijo kulture na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani, nato je vpisal študij gledališke in radijske režije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo. Med študijem je sodeloval z nekaterimi od najbolj znanih slovenskih režiserjev in koreografov kot asistent in dramaturg. Leta 2006 je diplomiral s postavitvijo Kislega mačka Caryl Churchill. Od tedaj je režiral in izvedel vrsto projektov, med zadnjimi Katarino po naročilu, kjer nastopa skupaj z aktualno Prešernovo nagrajenko Katarino Stegnar, Sokrat, Slavoj in sofisti, avtorski projekt o osebnem političnem angažmaju v SMG, Krče, sodobno postavitev relevantne britanske drame v SLG Celje, in Ministrico, agit-prop lecture-performance, ki je odprl 6. festival Prelet. Med leti 2007 in 2010 je umetniško vodil Gledališče Glej v Ljubljani, najstarejše slovensko neodvisno gledališče. V zadnjih letih samostojno deluje predvsem na področjih uprizoritvenih umetnosti in literature. Z živimi projekti je reden gost mednarodnih festivalov.
III. BRECHT – STANISLAVSKI IN … (mentorica: Katrin Janser)
Skozi delavnico bomo raziskovali in primerjali metode Stanislavskega in Brechta. Raziskali bomo razliko med epskim in Aristotelskim dramskim gledališčem ter se poigrali z različnimi gledališkimi formami. Razvijali bomo svoje igralske in improvizacijske veščine ter iskali načine, kako s pomočjo teh metod in tehnik oblikujemo odrski lik in obdelamo določeno gledališko temo.
Delavnica bo potekala v angleškem jeziku, zahteva osnovni nivo znanja angleščine.
Katrin Janser (Švica) je rojena v gledališki družini in je prvo vlogo v gledališču odigrala pri treh letih in se na prvo gostovanje v tujino odpravila z enajstimi leti. Zaključila je študij dramske pedagogike in je vodja delavnic za švicarsko in nemško Amatersko gledališko zvezo. Kot gostujoča predavateljica na različnih univerzah po Evropi in šolah po Švici poučuje gledališko improvizacijo in ritem. Trikrat je prejela posebno povabilo za udeležbo na mednarodnem Festivalu improvizacije v Chicagu in Rio de Janeiru. Je predsednica mednarodne neprofitne organizacije EDERED (European Drama Encounters), članica Sveta Evrope ter umetniška svetovalka za Evropsko gledališko hišo v Lingnu.
IV. KADRIRANJE REALNOSTI (mentor: Marton Debreczeni, Madžarska)
V delavnici bomo gledališče iz gledaliških dvoran prenesli na ulice, trge in plažo Izole. Za izhodišče našega raziskovanja bomo vzeli realne prostor. Vendar pri tem ne bomo skušali ustvarjati gledališke realnosti, temveč bomo realnost spreminjali v gledališče. Reprogramiramo realnost. Prizorišče bo središče mesta, mestni trg, pristanišče, obala, igralci Izolani in drugi udeleženci delavnic. Predstavili bomo mesto s svojimi karakterji, scenami in drobnimi detajli ter ga osvetlili z dialogi, ki jih bo gledalcem preko slušalk skupaj s »filmskim« soundtrackom predvajal pripovedovalec preko pametnih telefonov.
Na delavnici bomo raziskovali Izolo, razvijali ideje, dogodke in zgodbe. V končni produkciji se bodo gledalci odpravili na sprehod po mestu ali se prosto sprehajali po glavnem trgu ali plaži, mi pa bomo njihovo pozornost vodili in usmerjali s pripovedovanjem zgodbe in s tem kadrirali njihovo poetično popotovanje skozi mesto. Izola tako skozi zgodbo dobi povsem nov obraz; iz prijetnega obalnega mesta bomo ustvarili mesto – ready-made – gledališče.
Delavnica bo potekala v angleškem jeziku, zahteva osnovni nivo znanja angleščine.
Márton Debreczeni je igralec, performer, plesalec in koreograf. Dolga leta je bil član sta člana madžarske gledališke skupine Kompánia Tarsulat, od leta 2010 pa je stalni član znamenitega Studia sodobnih umetnosti Artus iz Budimpešte. V svojih predstavah skozi klasične tekste raziskuje predvsem fizični odnos med igralcem in prostorom. Navdih za gib išče tako v sodobnih plesnih tehnikah kot tudi v avtohtonih madžarskih plesih. V zadnjih letih se ukvarja z ustvarjanjem avtorske glasbe za gledališča in gledališkim eksperimentom – raziskovanjem novih gledaliških form. Predava na zasebni gledališki šoli v Budakesziju, Madžarska, ter na številnih delavnicah (Madžarska, Poljska, Litva, Slovaška, Slovenija…)
V. GLEDALIŠKA IGRA: GLEDALIŠČE IGRALCA – SVET BREZ IGRE (mentor: Marko Gvero, Srbija)
Delavnica se bo posvetila igralcu in njegovemu procesu ustvarjanja vloge. Udeleženci bodo iskali svoj osebni izraz in govorico in kako vse skupaj preko igralske samodiscipline artikulirati v odrski prostor. Poskušali bomo odkriti ter se znebiti vseh igralskih klišejev in »bližnjic«, ki uporabljamo. Iskali bomo lastne, še neodkrite ustvarjalne vire ter iz njih skušali črpati material za kasnejšo gradnjo lika.
Delavnica bo največji del pozornosti posvetila izkoreninjanju preprek za ustvarjalni proces. Šele ko se kot igralci očistimo vseh preprek in ovir, ustvarimo pogoje za ustvarjanje. Raziskovali bomo proces, kjer bomo začeli globoko v igralčevi notranjosti; izogibali se bomo igranju efekta / rezultata, temveč bomo iskali pot do njega preko notranjih vzgibov.
V drugem delu delavnice se bomo posvetili sami igralski veščini in gradnji lika. Raziskali bomo razmerje med igralsko spontanostjo in disciplino in skušali ustvariti suveren in živ gledališki lik.
Delavnica bo potekala v slovenskem in srbskem jeziku.
Marko Gvero je diplomiral iz dramske igre na BK Akademiji v Beogradu. Zaposlen je v Srbskem narodnem gledališču Kikinda, kot gostujoči igralec pa sodeluje tudi z ostalimi profesionalnimi gledališči v Srbiji. V zadnjih letih je močno prisoten tudi na srbskem filmu in TV serijah (Doktor Rej i djavoli, Zduhac znaći avantura, Nadrealna televizija, idr. Kot mentor sodeluje v številnih delavnicah in seminarjih v Srbiji in tujini, tudi v Sloveniji.
VI. AVTORSKO GLEDALIŠČE (mentorici: Maja Sviben in Iva Milley, Hrvaška)
Avtorsko gledališče je vrsta gledališča, ki ne izhaja nujno iz dramske predloge ali iz močne režijske roke, temveč končni produkt nastane kot sodelovanje vseh sodelujočih: igralcev, izvajalcev, režiserja in drugih sodelujočih. In prav takšen pristop bomo ubrali tudi na delavnici Avtorskega gledališča. Najprej se bomo spoznali s principi in problemi tovrstnega pristopa, kjer bomo iskali lastno potrebo za določenim gledališkim izrazom. Poudarek bo na procesu ustvarjanja in razvijanju idej udeležencev. Ukvarjali se bomo z različnimi formami fizičnega gledališča, kjer pa ne bomo zanemarili klasičnih narativnih struktur… Za gradnjo predstave bomo izkoristili različna izhodišča, od glasbe, fotografije, članka iz časopisa, giba in seveda tudi dramski tekst. Raziskovali in eksperimentirali bomo s temami, idejami in koncepti udeležencev in na koncu zgradili gledališki prizor – performance.
Delavnica bo potekala v slovenskem in hrvaškem jeziku.
Maja Sviben, dramaturginja, dramatičarka in gledališka pedagoginja, je končala študij dramaturgije na Akademiji dramskih umetnosti v Zagrebu. Kot dramaturginja je sodelovala pri več predstavah v različnih hrvaških gledališčih, bila urednica spletne strani Teatar.hr in članica uredništva Drama.hr, portala sodobne hrvaške dramatike. V okviru Teatra Tirena vodi dramski studio. Za svojo dramo »Točka izvora« je prejela prestižno nagrado Marina Držića.
Iva Milley, komparativistka, arheologinja in teatrologinja. Je članica dramskega studia ZeKaEm (Zagrebačko kazalište mladih). Zaposlene je v Teatru Tirena kot dramska pedagoginja, igralka in scenografka. Piše dramske tekste za otroke in mladino, je mentorica številnih gledaliških delavnic igre in mima.
Več: https://www.jskd.si/gledalisce-in-lutke/delavnice_gledalisce/2015_16/mednarodna_izola_16.htm
GALERIJA ALGA Kristanov trg 1, 6310 Izola
e galerija@center-izola.si
m +386 (0)51 394 133
Ponedeljek – petek: 10.00 – 12.00 in 16.00 – 18.00
Sobota, nedelja in prazniki: zaprto
Art kino ODEON Izola
Ulica prekomorskih brigad 4, 6310 Izola
e info@odeon.si
m +386 (0)51 396 283
Pol ure pred projekcijo
Julij, avgust: zaprto
KULTURNI DOM IZOLA
Ulica oktobrske revolucije 1, 6310 Izola
Prodaja vstopnic uro pred začetkom predstave
Prijavite se na E-obvestila in bodite tako na tekočem z dogajanjem.